Eindelijk daar - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Laura Maas - WaarBenJij.nu Eindelijk daar - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Laura Maas - WaarBenJij.nu

Eindelijk daar

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 Mei 2010 | Egypte, Caïro

hee =) !

Het heeft dan even 3 weken vertraging gehad maar ben nu in ieder geval heel aangekomen. Ik bleek toch pfeiffer te hebben. Op die uitslag moesten we nog wachten, vandaar dat ik niet op 4 mei kon vliegen maar twee weken later. Gelukkig is mijn bloed goed gekeurd en ging het allemaal door. Gister op schiphol leek het er bijna weer op dat ik mn reis, dan voor de 4e keer, moest verschuiven (deze keer door de aswolk). Na 3 uur 's middags werd schiphol weer vrijgegeven en wij gingen er naar toe. Chaos natuurlijk door al die gestrande mensjes en ook een hal die onder constuctie stond dus dat veroorzaakte voor de meeste mensen ook verwarring. gelukkig voor mij had mijn vliegtuig maar 1 uurtje vertraging (in eerste instantie) dus ik heel vrolijk naar die gate.. denk hier gaan we dan! blijkt dat het vliegtuig kapot is.. Iedereen zat er al in en we waren al naar de startbaan gereden, wordt er omgeroepen dat er een electrische storing is met (geloof ik) de hoogte meter.. nou dat kan nooit goed zijn natuurlijk :P het heeft ze 3 uur geduurd voordat ze tot de oplossing kwamen om dan maar naar een ander vliegtuig te wisselen en nog een uur extra voordat we in de lucht zaten..

oorspronkelijke vertrekstijd: 21:00
uiteindelijke vertrekstijd: 01:00

de reis verder is heel goed gegaan, heb nonstop 4 uur geslapen =)

Toen we er bijna waren werd ik wakker gemaakt en deed mn riem om. Het vliegtuig was zo leeg dat ik 3 stoelen voor mezelf had haha. Het uitzicht was heel mooi vanaf boven maar ook wel gek. Het was alleen maar zand en dan ineens heel groen.. niet dat het een beetje in elkaar over gaat ofzo haha en de stad van boven is echt net een lego dorp allemaal hoge flats waar je nauwelijks tussen kan. Allemaal dezelfde gebouwen heel dicht op elkaar.

We waren geland en moesten met een bus naar het vliegveld. Caïro airport is eigenlijk best wel heel erg klein! We liepen door de grote schuifdeur en daar stonden allemaal mensen met bordjes. Ook eentje met mijn naam erop. Ik liep naar die kerel toe en die sprak echt heel gebrekkig engels , verstond er echt niets van. Ik begreep eruit dat ik maar achter hem aan moest lopen en dan wast goed. Hij bracht me naar een of andere ruimte , Echt vet mooi!! heel groot buffet en allemaal mooie stoelen en grote televisie. Toen ik daar in die vip ruimte zat was er steeds zown ober die vroeg wat ik wou hebben enz. Na een tijdje haalde die man van het begin me weer op en bracht me naar de chauffeur, mn koffer en visum hadden ze al geregeld. De chauffeur was heel aardig , het is niet zo een chauffeur zoals je het je voorsteld met een pak aan en een zonnebril, tis gewoon een meneer op sandalen met een blousje aan. M'n eerste indruk van de stad zelf was...

VIES!!

al de gebouwen zijn oud, hoog & smerig. En iedereen loopt gewoon overal, ook gewoon over de snelweg enz. Super veel van die Toyota busje helemaal volgepropt met wel 20 mensjes haha ziet er wel leuk uit. In de buurt waar Sarah woont wordt super veel gebouwd, en ook echt grooot gebouwd. Als je uit de stad gaat, kom je bijna alleen nog maar grote huizen tegen met wijken die ze Palm hills, beverly hills, Palm springs enz. noemen. De huizen worden hier eerst van hout helemaal opgebouwd en dan ingevult met bakstenen, wel apart.
Dit huis is ook heel erg groot. 5 badkamers geloof ik, 2 keukens, 3 woonkamers en 8 gewone kamers. (nu klinkt het veel groter dan dat het is) Maar dat zijn wel de aantal kamers dat het heeft haha. Je moet die inloopkast van die mensen zien..!! om jaloers op te worden hihi Verder nog een fitness ruimte, sauna, stoombad, jacuzzi ter groote van een mini zwembad en een zwembad in de tuin. Mijn kamer is ook best wel groot, leeg.. maar groot. De kamer van de kindjes is helemaal in Winnie the Pooh steil. Echt helelelemaal. De muur, het bed, het de kleedjes op de vloer enz. Hun huis heeft 3 verdiepingen(incl.kelder met minifitness) waarvan ze alleen de bovenste verdieping gebruiken. De mensen zelf zijn aardig. De pa houdt zich TOTAAAAAAL niet bezig met de kinderen dus daar moet ik niet aankloppen voor vragen. sarah is ook relaxt en aardig maar weet geloof ik wel wat ze wil. Ik denk niet dat ze het leuk vind als je iets fout doet. Bij de andere mensen in het huis vind ze het namelijk ook niet leuk en wordt ze best wel chagrijnig en kijkt ze boos aan :P

(die andere mensen: kok, chauffeur;sammi, oppas/cleaninglady; mary, oppas/cleaning lady, tuinman) Der zijn sowieso altijd 2/3 van deze mensen aanwezig. Ik snap daarom ook niet waar ze een au pair voor nodig hebben want de 2 cleaning ladies nemen me al het werk uit handen. Volgens mij ben ik ingeschakeld als vermaak voor de oudste.. hmmm . maar dat weet ik (nog) niet zeker.

Wat de kleren betreft. De kleine (die van 1) draagt alleen maar Armani en D&G... WOW.
de oudere, Adam, draagt dat ook en ook vooral dingen van disney. (hijs fan van Spiderman&Cars)

en oja..

IK HEB NOGNOOOOOIT ZOVEEL SPEELGOED GEZIEN !! Ik had net zo goed geen cadeautje mee kunnen nemen want ze habben toch alles al haha XD

Gister toen ik aankwam toen heb ik nog eventjes geslapen en zijn we daarna caïro in gegaan. Down Town. Hier woont de mother in law van Sarah. In een flat of course. Je komt daar binnen en denkt dat het heel klein is maar eigenlijk is het super groot haha. Met ook een eigen kinderspeelkamer en een groot dakterras. Ik moest daar die middag blijven met de kindjes en Mary. OMG als ik dat nog eens moet ga ik dood. Het enige wat ik 6 uur lang gedaan heb ik BabyTV gekeken..........
je kan totaal niet naar buiten want daar kunnen die kindjes niet spelen en ja.. je zit op de 17de verdieping....

en trouwens. ik heb ook echt NOG NOOIT een baby van 1 zoveel TV zien kijken.... als je de tv uit doet gaat hij huilen! en een beetje alleen rond kruipen mag hij ook niet dus je moet echt constant over hem heen hangen. Best vermoeiend.

Adam is wel echt een lief jongetje en je merkt dat hij gewoon aandacht wilt. Zn pappa is veel weg en zn mamma eigenlijk ook wel. dus het komt bij hen echt aan op de "housekeepers". Het baby is super stil tenzij er wat is en dan huilt hij een heel klein beetje en wordtie uit zn box gehaald en dan zetten ze de tv aan en dan is de wereld weer mooi :P

Ik vind het wel super wennen.. net als in zwitserland. Ik weet nog niet echt wat ze nou van mij verwachten en wat ik moet doen (aangezien ze al zoveel mensen hebben), wat ik zelf mag/kan doen qua sport enzo, wat de regels zijn en hoe het hiet allemaal te werk gaat. Heb toch best een beetje heimweh.. :( Ik hoop dat dit allemaal beter wordt als ik hier een tijdje ben. De hele dag rondlopen en niet weten wat je moet doen is niet zo leuk. Dan ga je je vrienden en familie toch echt wel missen. Ik weet wel dat het niet voor lang is dus kijk stiekem (zoals het nu staat) wel weer een beetje uit naar huis en naar de vakantie. best stom want ik ben hier nog maar 1,5 dag :P Sarah zei dat deze week beetje hectische was en dat het normaal niet zo druk is. We zullen zien !

tot de volgende keerrrrr,

liefs,
Laura

  • 19 Mei 2010 - 09:17

    Daniëlle De Jong:

    Meid!

    je bent er al:(
    en we hebben elkaar niet meer gezien..shit hé.

    maar ja, geniet er even van.. want je hebt je hier ook op verheugd!

    make the best of it;)

    ik vertrek dinsdag al, oehoeh.. kom je nog langs bij mij?

    Xx

  • 19 Mei 2010 - 16:08

    Marjan:

    wat een avontuur weer Laura!! Ik vind het knap van je dat je weer op stap bent gegaan. Zijn er nog andere aupairs in jouw buurt? Zodat je die misschien kan opzoeken in je vrije tijd.
    Ik moet rennen, ik bedoel moet over 10 minuten bij een afspraak zijn aan de andere kant van het eiland.
    liefs en hou je taai,
    Marjan

  • 20 Mei 2010 - 11:20

    Daniella:

    heeeej Laura!!

    Wat tof dat je nu al in Egypte zit ;)! En achja, je bent er nog maar anderhalve dag, dus dat heeft gewoon even zn tijd nodig voordat je je plekje vind, maar dat komt snel genoeg goed =D als je terug bent gaan we echt even afspreken, ben benieuwd naar al je verhalen !
    Geniet ervan chick!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 36252

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 07 Januari 2014

Graduating in Amerika

02 September 2012 - 20 Januari 2013

Studeren in Hong Kong

13 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Rondreizen door Amerika

15 Augustus 2010 - 30 September 2010

Spaans leren in Salamanca!

17 Mei 2010 - 01 Juli 2010

Au Pair in Caïro

06 September 2009 - 20 Maart 2010

Au Pair in Zwitserland

Landen bezocht: