Au Pair? - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Laura Maas - WaarBenJij.nu Au Pair? - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Laura Maas - WaarBenJij.nu

Au Pair?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Juni 2010 | Egypte, Caïro

Echt .. iedereen die au pair wilt worden, denk er eerst nog even goed over na en geloof niet meteen wat je au pair familie zegt . Ze hadden van alles beloofd; ze zouden mijn ticket betalen, we zouden op vakantie gaan naar canada of disneyland parijs EN londen, ik zou Arabische lessen mogen nemen, ik zou mogen tennissen enz. en dit zouden zij allemaal regelen. Heb er nog niets van gemerkt! Ik ben best wel ziek geweest voordat ik hier heen kwam en kon daarom niet op de datum komen die we hadden afgesproken. Een week voordat ik dan eindelijk vertrok stuurde Sarah een mailtje dat ze mijn ticket ineens niet meer wou betalen, omdat de periode dan te kort zou zijn en het voor hun dan niet rendabel was. Ik ben hier nu bijna 7 weken in plaats van 10. Maar het lullige is.. ik had natuurlijk allang mn ticket geboekt en daar kon ik niet meer onderuit bahelve als ik nog eens ziek zou worden ofsu.. Als ik dit van te voren geweten had, was ik niet eens gegaan! Als student zijnde is 300€ het geld waarvan je alles moet doen in een maand, dat geef je dan niet zomaar uit aan een vliegticket. Het komt er nu dus op neer dat ik deze maand als het ware voor niets werk. Ik verdien namelijk 300€ per maand hier. Lekker dan.

Het is echt aftellen. Eerst had ik een paar dagen waarvan ik dacht ; ‘ik red het hier wel en ik vermaak me wel, het is toch niet zo stom als ik dacht’ maar dat was dus maar schijn. Ze gaan hier gewoon zo gek met je om! Alsof je dan toch ook een cleaning lady bent. Sarah had tegen mij gezegd ; “ nou omdat je alleen bent en nog niet veel mensen kent, heb ik voor je met mijn nichtje afgesproken (die is ook 18 )” ik helemaal blij en dacht dus eindelijk , jippie ik ontmoet wat mensen. Dit zou dan op maandag zijn. Ik ging maandag naar haar toe en vroeg hoe het nou zat met haar en haar nichtje , nouuu dat zou ze nog wel even bevestigen en het aan me laten weten. ’s Avonds rond 6 uur loopt ze mn kamer binnen en zegt ; “jaaaa een vriendin van me komt langs en die slaapt in jou kamer. Is dat goed?” Ik snapte het niet helemaal en zei dus maar ja. Ook al had ik nee gezegd.. ze had het toch al afgesproken, maar goed.. Toen dacht ik ; “waar slaap ik dan eigenlijk? “ en vroeg dat aan haar. Ze zei; “Jij blijft zolang bij mijn ouders”. “voor hoelang dan?” “Ja dat hangt van die vriendin af” “En hoe laat ga ik dan naar je nichtje?“ “Ja, die heeft afgebeld, die kan niet, je moet nu je kamer opruimen en om 9 uur brengt de chauffeur je naar mijn ouders”. Vervolgens heb ik 3 dagen daar alleen gezeten, die ouders van Sarah waren niet eens thuis! En nog wel meer van dit soort voorbeelden. Het houdt niet op. Je wordt best wel heen en weer geschoven.

Ik leef hier in het soort mileu waar 8 jarige jongetjes rond lopen met een iPhone. Ze zeggen ; “Yea, it makes him smart, because it has applications” .. echt HOE DOM kun je zijn , dat is wel echt een helelele domme opmerking. Sarah heeft dan nog net geen iPhone of Blackberry voor haar zoontje gekocht, maar een eigen laptop heeft hij wel, oja.. hij is 4.. gaat nergens over. Als ik eens moest opnoemen hoeveel speelgoed hij had… hij heeft onder andere ook 3 van die rijdende Ferrari’s elk in een andere kleur. Dus als ze vriendjes hier komen spelen doen ze daar een soort botsautootjes mee. De vorige keer dat hier vriendjes kwamen spelen waren er 4 kindjes en 6 nannies.. niet helemaal in evenwicht, vond ik ook. Ik ga mijn tijd echt niet verspillen aan het toekijken naar een stel spelende kindjes terwijl die nannies Filippijns met elkaar spreken, versta ik toch geen drol van..

nahja in ieder geval.. we zijn bij het museum van Caïro geweest. Ik kon mee met de broer van sarah en zijn vriendin. "ze waren even voor een weekendje over gevlogen uit london". Dat was ook een hele ervaring. Die mensen spreken over geld en dingen alsof het niets is. Dat meisje gaat hier naar de goudmarkt (iets bekends in cairo) om een klein souvenirtje mee te nemen voor haar vrienden. Dat geeft het al een beetje aan geloof ik.. haha :P Ze was wel heel aardig hoor, daar niet van. Ze komt uit griekenland maar lijkt eerder iemand uit zweden. hele blonde haren en zeer slank (terwijl die broer van sarah ongeveer 2 meter is en nogal een bierbuik heeft) Marietta, het meisje komt uit een olie familie en werkt daar zelf nu ook. Ze is de hele wereld al over geweest en nahja heeft ook een dure smaak. Gouden rolex, gucci tas, chanel schoenen enz. die broer had 3 blackberry's waar hij mee rond liep. (als je een blackberry of iPhone hebt ben je cool :P ) wel echt een beetje high society life.

Over het museum :P (ik was meer gefascineerd door die mensen dan door het museum hahaha) : Het is een ongelofelijk groot en ongelofelijk onlogisch ingedeeld museum. Overal staat van alles. In Nederland staat alles keurig aangegeven met bordjes en alles is in een aparte afdeling. Dat is hier niet zo. Je hebt hier echt een gids nodig, anders heb je geen idee waar het allemaal over gaat. Ze zijn nu bezig met het verplaatsen van het hele museum. Het museum hoort namelijk bij de piramides en de piramides liggen net buiten de stad. Was wel leuk :) De eerste keer dat ik een echte mummie heb gezien :P die zijn echt best wel raar en uitgedroogd haha. We zijn die dag ook nog naar de mooiste moskee van Caïro gegaan. President Obama was daar ook een tijdje geleden geweest om het te bekijken enzuu.

Dat was het wel weer voor today !

Liefs

  • 06 Juni 2010 - 16:44

    Marjan :

    Lieve Laura, die mensen hebben zeker geen flauw benul wat 'opvoeden' is volgens mij. wat een super materialistisch wereldje is het!! je zou er een film over kunnen maken. Of een boek over kunnen schrijven echt ongelovelijk. Ik zal je reisverslagen ook naar Teun's email adres door sturen zodat hij dit ook kan lezen. Naar Roos en Lisa verstuur ik het al iedere keer.
    Gisteren was de dance show in de stad van beide meiden. Lisa doet Jazz, Roos ballet and lirecal dance. Was weer zo leuk om te zien.
    HOu je taai lieve meid, in moeilijke tijden probeer maar te denken dat jij veel gezonder bent opgevoed, dat je ervan leert en dan het tijdelijk is.
    Liefs,
    Marjan

  • 07 Juni 2010 - 13:46

    Sascha:

    Ik weet hoe je je voelt!! Dit verhaal is echt een KOPIE van wat ik meegemaakt heb in Palm Beach.. Ik ben toen van familie veranderd. Omdat het echt niet langer ging voor mij. Heel veel succes nog eventjes.. Ik zie dat je met 24 daagjes alweer thuis bent :)

  • 08 Juni 2010 - 17:46

    Thomas Stuiver:

    Kinda hate to say this but...

    I told you so!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 994
Totaal aantal bezoekers 36253

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 07 Januari 2014

Graduating in Amerika

02 September 2012 - 20 Januari 2013

Studeren in Hong Kong

13 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Rondreizen door Amerika

15 Augustus 2010 - 30 September 2010

Spaans leren in Salamanca!

17 Mei 2010 - 01 Juli 2010

Au Pair in Caïro

06 September 2009 - 20 Maart 2010

Au Pair in Zwitserland

Landen bezocht: