Uit in Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Laura Maas - WaarBenJij.nu Uit in Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Laura Maas - WaarBenJij.nu

Uit in Cairo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Juni 2010 | Egypte, Caïro

Hey!


Uitgaan in Caïro is eigenlijk niet veel anders dan het uitgaan in Europa. Iedereen danst, drinkt wat en doet gezellig. Het enige verschil dat er is, is het soort man dat er rondloopt, niet op een slechte manier (soms ook zeker wel trouwens).. maar ze zijn alles heel anders gewend dan hier in europa.

Ik was daar met Julia en Alexandra die ik de vorige keer bij het uitgaan ontmoet had. De vorige keer was het eigenlijk ook heel leuk, want alle Duitse au pairs weten elkaar op een of andere manier te vinden en komen dan af en toe bij elkaar om wat af te spreken. Elke au pair woont in een heel ander deel van Caïro (Cairo is enorm) en iedereen heeft maar 1 dag per week vrij, dus er is eigenlijk alleen tijd in het weekend om elkaar te zien.

Alex&Julia zijn twee super aardige meisjes en ik kon het vanaf het begin al meteen goed met ze vinden. We hadden afgesproken bij het museum en zijn daarna naar het huis gegaan van een andere au pair. Sommige Au pair meisjes hebben hun eigen woning en zoeken dan, als een soort babysitter, werk. De andere wonen echt bij de familie en eten en slapen daar ook . Dat heb ik hier ook. Het hebben van je eigen huisje geeft je veel meer vrijheden. Bij het wonen in een familie moet je altijd rekening houden met elkaar en is je dag nooit werkelijk voorbij en kent je dag ook geen werktijden. Als je zelfstandig woont dan kan je ook zelf je uren indelen.

Dat meisje was niet thuis en de verhuurder begon tegen ons te praten en bood ons aan om te gaan zitten (in een super vieze auto stoel met kranten erin) dus we gingen zitten (we wouden niet gemeen zijn) en hij vertelde dat hij een piloot was en dat hij overal in de wereld al was geweest en dat hij snapt dat onze culturen anders zijn maar dat het gedrag van deze meisjes die daar woonde echt niet door de beugel konden.. hij legde ook uit waarom:
Hier ziet iedereen alles. (Heel scary.) Hij vertelde dat al zijn buren precies wisten, wat wie wanneer deed, hoelang, waarom en met wie. En dat het zijn flat een slechte naam gaf als Europese meisjes mannen mee naar huis namen. Niet alleen ’s nachts.. maar ook overdag is dit slecht. Zelfs uitstappen uit een auto voor de deur van de flat is al een schande, en dan weet je nog niet eens wie er verder in die auto zit(ten). Je mag alleen een man meenemen naar huis als je op z’n minst verloofd bent en dan eigenlijk nog niet. Je moet eerst trouwen en dan pas komt het ; “wil je m’n kamer zien” gedeelte pas. En het is al helelelelemaal slecht als het elke keer verschillende zijn, om wat voor rede dat dan ook zou zijn. Het maakt niet uit of het nou je beste vriend is, je piano leraar of je lover; Mannen neem je niet mee naar je huis en ga je niet mee om tenzij je verloofd bent.

In europa is het heel normaal dat de party pas echt begint om 12 uur en door gaat tot in de vroege uurtjes. Hij snapte dat ook wel en wist ook wel dat de meeste clubs in Cairo ook pas om 4 uur dicht gaan hier. Toch vond hij het niet kunnen als meisjes ‘s avonds weggingen en ‘s ochtends weer terug komen. Dit geeft hen de indruk alsof je ergens een “second job” hebt.

Ik kan mij een leven zo niet voorstellen. Zonder mijn Mannelijke vrienden, klopt het voor mij gewoon niet. Ik vind het super normaal dat je met jongens en meisjes om gaat en dat die ook normaal met elkaar omgaan en normaal met elkaar om Kunnen gaan.
..
Het uitgaan heeft me ook weer een belangrijke les geleerd.. Als je een Europees meisje “aan de haakslaat”, heb je echt iets goeds gevangen. Ze zien hier Europese meisjes als een prijs en als iets bijzonders. Het is absoluut niet zo dat ze daardoor Allemaal zo fakey lief doen en je complimenten geven enz. enz.. Maar de meeste zijn heel erg onder de indruk van zichzelf en denken allemaal dat ze "The Man" zijn.. beetje een lachtje dus ... WANT DAT ZIJN ZE NIET hahahahahaha. Er zijn ook genoeg jongens die echt aardig zijn hoor en ook normaal doen en hier studeren enzo. Ze zijn het dan meestal gewoon niet gewend dat een (Europees) meisje oprecht geïnteresseerd is.

Helaas was de nacht al weer om en moest ik naar huis. Sarah, was nadat ik de volgende dag thuis kwam, niet echt geïnteresseerd in me. Ze zag me en vroeg hoe m’n avond was, ik begon vrolijk te vertellen en terwijl ik aan het vertellen was… begint ze met haar man te lullen ! Die avond , dus later op die dag (die dag die ik vrij had), klopte ze op m’n deur en zei ze: “You are finally awake? Your day is over, you can’t go out anymore”. Ze heeft een regeling ingesteld dat ik 24uur vrij heb. Ik ben donderdag avond om 6 weg gegaan dus moest ik om 1800uur (vrijdag) weer klaar staan om met die kindjes te spelen. Ik vind dat een vrije dag geldt voor de hele dag en nacht en dat ik dan vanzelfsprekend zaterdag weer om 7 uur opsta met de kindjes. Zij vindt dat dus niet zo. Ik heb al zo weinig vrij ! het was gewoon het beste geweest al ze een regeling had ingestelt ; je werkt van 7 tot 7 ofzo. Nahja , niet dus.


Tot snel in NL!



  • 30 Juni 2010 - 20:45

    M.schedler:

    hi Laura,
    ik dacht dat je nu terug was in Nederland?
    Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 36251

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 07 Januari 2014

Graduating in Amerika

02 September 2012 - 20 Januari 2013

Studeren in Hong Kong

13 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Rondreizen door Amerika

15 Augustus 2010 - 30 September 2010

Spaans leren in Salamanca!

17 Mei 2010 - 01 Juli 2010

Au Pair in Caïro

06 September 2009 - 20 Maart 2010

Au Pair in Zwitserland

Landen bezocht: